Hoe maak je een goede LinkedIn bedrijfspagina?

Hoe maak je een goede LinkedIn bedrijfspagina?

Het platform LinkedIn is inmiddels niet meer weg te denken uit de zakelijke wereld. Hedendaags wordt LinkedIn veel gebruikt voor het zoeken naar aan een baan of voor het werven van nieuwe werknemers. In dit blogartikel ga ik je handvaten geven voor een goede LinkedIn bedrijfspagina.

Een volledig profiel

Maak gebruik van alle velden die LinkedIn te bieden heeft. Werk met originele teksten en zorg ervoor dat de lezer zich interesseert. Let er op dat je het niet te zakelijk houdt want dat stoot mensen af! Waar houdt het bedrijf zich mee bezig en benoem eens een fun fact.

Medewerkers als extra kracht!

Het belangrijkste orgaan van je bedrijf zijn toch je medewerkers. Deze mensen maken het bedrijf en zijn het visitekaartje naar de buitenwereld. Als je collega’s aangeven dat ze werkzaam zijn bij jouw bedrijf dan zal je bedrijfspagina door meer mensen bekeken worden. 

Bedrijfspagina in één lijn met je andere instrumenten

Zorg ervoor dat men je bedrijfspagina koppelt aan de rest van je bedrijf. Een zelfde schrijfstijl is dus essentieel. Verhoog de binding met je klanten door veel interactie met ze te hebben. Wat boeit jou klanten? Maak content wat hun een reden geeft om te reageren.

Wees transparant met je volgers

Wees niet bang om niet zakelijke info te delen. Een persoon bindt zich eerder met een merk wanneer de persoon zich goed kan associëren met het werk. Post eens een keer een verjaardag, laat zien wat je voor bedrijfsuitje hebt gedaan. Daarnaast mag je je kwetsbaar opstellen, ook wanneer iets niet volgens plan gaat. Op deze manier krijgen je volgers de bedrijfscultuur mee.

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden

Beeldmateriaal is tegenwoordig niet meer weg te denken, kijk maar eens naar de mensen/bedrijven die jij zelf volgt. De term ‘een afbeelding zegt meer dan duizend woorden’ is er namelijk niet voor niets, daarmee wil ik niet zeggen dat woorden geen impact hebben maar zoek naar aanvullingen in de vorm van een afbeelding of een video.

Reageren is niet mogelijk.