Hoe start ik effectief met Facebook Ads?

Hoe start ik effectief met Facebook Ads?

Veel mensen denken dat Facebook een dood medium aan het worden door de opkomst van Instagram. Echter, telt Facebook nog een flink aantal mensen die dagelijks actief zijn op het medium. Maar hoe start jij nou met een effectieve Facebook campagne? Nou dat gaan wij jou uitleggen in deze blog.

Categorieën

Facebook werkt met een categorieen systeem waar je je campagne het beste mee kunt targeten. Zo krijg je de gewenste resultaten als je deze goed kan gebruiken.

Locatie

Wat veel mensen al weten is dat ze Facebook kunnen inzetten en je specifiek mensen kunt targeten op basis van land, provincie, plaatsnaam en postcode. Maar wat veel mensen niet weten is dat je je advertenties kunt targeten tot een straal van zelfs 5km. Dit kan enorm rendabel zijn als je een lokale winkel hebt en je alleen mensen in je omgeving wilt benaderen.

Interesses

Naast dat je kan focussen op locatie is het ook mogelijk om gebruik te maken van het interesses van je doelgroep. Onder het onderwerp interesses vallen veel opties denk aan targeten op opleiding, functie, pagina’s of zelfs de muziek die je afspeelt op Spotify.

Gedrag

Het gedrag dat je doelgroep vertoont is erg belangrijk bij het opzetten van je Facebook campagne. Bij gedrag moet je denken aan aankoopgedrag, aankoopintentie of zelfs het gebruik van welk specifiek apparaat. 

Aangepaste doelgroepen

Door het effectief gebruik te maken van de e-mailadressen bestand dat je hebt van voorgaande klanten is het mogelijk om in Facebook op basis van deze data een doelgroep op te stellen. Hierdoor is het dus mogelijk om je klanten te retargetten zonder het gebruik van een Facebook Pixel. Echter, is het in onze ogen slimmer een Facebook Pixel in te stellen, zodat je zoveel mogelijk informatie van je doelgroep bij elkaar kunt halen en effectief kunt inzetten in je campagne.

Facebook Pixel

Tot slot is het verstandig gebruik te maken van een Facebook Pixel. De Facebook Pixel is een code waarmee Facebook bijhoudt wat je website bezoekers doet. Met deze gegevens is het mogelijk om een groep te maken, zodat je je kan targeten op vorige bezoekers en wellicht resultaat kunt boeken.

Reageren is niet mogelijk.