Zakelijk telefonie abonnement afsluiten

Zakelijk telefonie abonnement afsluiten

Wanneer uw bedrijf steeds meer groeit en meer werknemers krijgt is het vaak voordeliger een zakelijk telefonie abonnement af te sluiten voor al uw werknemers. In dit artikel vindt u handige informatie en tips over het afsluiten van een zakelijk telefonie abonnement.

Twijfelt u over een zakelijk telefonie abonnement?

Zit u toch nog te twijfelen of u een zakelijk of particulier abonnement op uw bedrijf wil afsluiten? Hier vind u de voordelen op een rijtje.

  • Bij particulieren telefonie abonnementen krijgt u sinds kort een Bureau Krediet Registratie (BKR) registratie. Dit betekent dat als u een abonnement afsluit met een lening, u wordt geregistreerd bij het BKR. Een negatieve registratie heeft effect op de betrouwbaarheid van uw bedrijf. Zakelijke telefonie abonnementen zijn hierbij een uitzondering. U krijgt dus geen BKR-registratie.
  • Als particulier betaald u BTW over de abonnementskosten. Wanneer u een zakelijk telefonie abonnement afsluit, kunt u de BTW aftrekken.  
  • U kunt naast de zakelijke telefoontjes ook prive bellen met uw abonnement. Dit komt omdat er vanuit wordt gegaan dat u uw telefoon alleen zakelijk gebruikt.
  • Verder hoeft u bij het afsluiten van een zakelijk telefonie abonnement vaak geen aansluitkosten te betalen. Dit zijn de kosten die u moet betalen om u aan te sluiten bij een telecombedrijf.
  • Een ander voordeel is, dat u als zakelijke klant ook gebruik kan maken van een aparte hulpdesk. Hierdoor hoeft u vaak minder lang te wachten en wordt u specifieker geholpen. U heeft dus extra service bij een zakelijk telefonie abonnement.
  • De storingsdienst moet een storing van een zakelijk telefonie abonnement binnen 24 uur oplossen. Bij particulieren zit hier geen precieze tijd aan vast. Bij een zakelijk telefonie abonnement wordt u dus sneller geholpen bij een storing.
  • Als particulier betaald u vaak de kosten om uw nummer te behouden. Bij een zakelijk abonnement is dit in de meeste gevallen gratis.

Houd hier rekening mee

Wij adviseren dus om een zakelijk telefonie abonnement af te sluiten. Er zijn wel een paar aspecten waar u rekening mee moet houden. Wilt u een zakelijk abonnement voor uw hele bedrijf? Houd er dan rekening mee dat de meeste telecombedrijven pakketten aanbieden met een bepaalde telefoon. Al uw werknemers hebben andere meningen en eisen. U kunt daarom het beste kiezen voor een telefoon met een strak design zonder te veel opties. We adviseren u ook om eens rond te vragen bij uw werknemers. Welk merk zouden uw werknemers fijn vinden? Welke opties moet het toestel beschikken? En zelfs over de kleur van het toestel.

Kies zorgvuldig de looptijd

Daarnaast werken de meeste providers met een abonnement dat vast staat voor een jaar. Kies daarom voor een abonnement dat doorgroeimogelijkheid heeft. Wanneer u er na een paar maanden achter komt dat het abonnement toch te weinig belminuten of internet heeft, kunt u het niet meer wijzigen. De kosten zullen dan hoog uitvallen. Tenslotte zijn er veel zakelijke apps die alleen op een vernieuwd besturingssysteem werken. Zorg er daarom voor dat u het besturingssysteem op tijd update.

Reageren is niet mogelijk.